Bella har opererats

I måndags var vi på Albano djursjukhus igen och kollade ögonen på Bella. Dom hade blivit lite bättre trots att hon inte hade använt någon medicin. Nu testar vi zilkeye igen som hon hade reagerat lite negativt på tidigare men de va i kombination men en annan medicin.

Efter undersökingen skulle hon steriliseras. Ja tyckte de kändes hemskt att sitta där och tänka på att dom snart skulle sprätta upp min lilla kisse.




Innan vi lämnade henne fick hon ett halsband som bevis på vem hon var och samma märkning på buren.
Vi stod kvar och väntade medan dom rullade in henne på rummet.

Fyra timmar fick vi sedan försöka göra av med i Sollentuna.
Vilken liten skithåla. Centrum va visserligen snyggt och hade det mesta men att döma av folket på stan skulle ja aldrig flytta dit. Misstänker att de e hög brottslighet.

Efteråt var Bella sååå trött...



Och stenhög enligt veterinären.
Hon hade fått smärtstillande som skulle räcka ett dygn plus morfin.

Dom va så gulliga så hon skulle få specialbehandling med värmedynor och extra sockerlösning i droppet så hon inte skulle bli nedkyld.

I halskragen hade de satt en list med bomull så hon inte skulle få skavsår när hon inte hade någon päls.

Bella har vinglat som fan fram till idag och har fortfarande inte fått in snitsen på kragen som ska sitta på 10-12 dagar så hon backar när hon ska någonstans.

Dom sa att ja skulle märka om hon fick ont men skulle tidigast ge extra smärtstillande ikväll så ja väntade in i det sista. Men på eftermiddagen va hon riktigt orolig och gick bredbent så då fick hon en dos. Slocknade strax efter och har sovit mestadels sedan dess.

Den där kragen stinker nu efter en portion torsk som belöning och eltejp för att inte kladda ner det mjuka så ja vet inte va ja ska hitta på med den när hon vaknar.

Måtte natten bli bättre än gårdagens.
Jag och Bella sov på golvet för att jag skulle vakna när hon behövde gå upp så hon inte fastnade med tassen i kragen eller att dom andra katterna började tvätta henne.



Jag var lika groggy jag när hon första gången vaknade 2:30. Sedan vart det några vändor.
Bla ramlade täcket i vattenskålen, Bellas tass fastnade i halskragen vilket i sin tur resulterade till att min handled vart fördärvad när ja försökte få loss den. Och sedan flertalet småvändor när hon försökte få i sig mat med detta spektakel på sig.

På morgonen hade hon tagit över hela kudden och jag hade hamnat halvt under bordet. Så träningspasset jag skulle ta idag för att ja inte haft tid igår vart istället ett sovpass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0